Handen uit de mouwen voor Glodeni!

We zijn op zoek naar betrokken mensen die willen helpen. Maar niet iedereen houdt van vergaderen of wil een verplichtende bestuurstaak. Andere talenten hebben wij gelukkig even hard nodig; uw hulp is meer dan welkom en geeft veel voldoening!

In 2014 zijn de volgende personen/instanties actief voor Stichting Steun Roma Roemenië:

Mario Smit uit Hoofddorp maakt mooie nestkastjes.

Henri van Schaik uit Kockengen maakt houten voederhuisjes en vogels

Uw initiatief

Wilt u met uw bedrijf, vereniging of kerk iets voor een goed doel doen? Nodig ons uit en wij vertellen met behulp van een beamerpresentatie wat u voor de Roma zou kunnen doen. Of bent u binnenkort jarig of heeft u iets te vieren en u weet niet wat u moet vragen? Misschien is het een goed idee om ons project te promoten!

Hans van der Zwaan (nestkastjes)

Hans van der Zwaan uit Hoofddorp toont zijn zelfgemaakte nestkastjes met puntdak.

Schermafbeelding 2014-10-11 om 17.28.20

Els en Hans van Steenoven van Camping Meerssen in Meerssen verkochten voederhuisjes, nestkastjes en kaarsen aan de campinggasten.

DSCN5314

Aan de kinderen van de onvergetelijke zomerkampen in Otterlo werd ook over ons project verteld. Gezamenlijk doneerden ze plm. € 200.

IJsseldijkkerk Krimpen

De opbrengst van de zomer- en wintermarkten van de IJsseldijkkerk uit Krimpen aan den IJssel kwam weer ten goede van ons project in Roemenië.

Heel bijzonder is wat wij meemaakten op de camping Uit en thuis in Kollum:

De 7-jarige Renske zag ons bezig met het maken van artikelen om te verkopen en de foto’s van de Roma-kinderen. Dit sprak haar zo aan dat zij spontaan besloot om de loom-armbandjes die ze maakte aan de campinggasten te verkopen. Dit initiatief bracht ruim € 130 op!