Nieuwe projecten

Om het werk voor onze kinderen in Glodeni te kunnen blijven ondersteunen in de toekomst, zijn ter plaatse een paar projecten opgestart, die inmiddels zichtbare resultaten beginnen op te leveren:

Daarnaast was de duindoornoogst in het afgelopen jaar ook succesvol. Dit resultaat is geboekt doordat genoemde boer tijd had om meer aandacht te besteden aan de geplante duindoornstruiken.

Onderhoud

Door vrijwilligers uit Engeland heeft het schooltje aan de buitenkant een nieuwe face lift gekregen. Hierdoor ziet het er een heel stuk frisser uit. Geweldig om te constateren dat vanuit het schoolteam zelf deze actie is ondernomen!

Coronatijd in Roemenië

Ook het schoolteam heeft een heel moeilijk jaar achter de rug.  Zij hebben, net zoals wij in Nederland, te maken met het gegeven dat het schooltje gesloten is vanwege corona. Dat sommige plaatsen afgesloten zijn van de buitenwereld had als gevolg dat de kinderen niet genoeg te eten meer kregen. De juffen hebben iedere dag pakketjes met eten klaargemaakt die de kinderen bij het hek van het schooltje op konden komen halen.  Wat goed dat op deze manier de kinderen toch extra eten kregen en nog steeds krijgen. Heel fijn dat dit zo geregeld is!

Gift van Pedicure Jij & Ik (juli 2018)

Stichting Roma kinderen Glodeni Roemenië

Stichting Roma - Gift Pedicure Jij & Ik - Opbrengst voor kleuterschool in Glodeni, RoemeniëEen pedicure van Jij & Ik voetverzorging en welnesspraktijk (Ouderkerk a/d IJssel) heeft op de receptie van haar praktijk een fooienpot voor Stichting Steun Roma Roemenië.

Klanten vertelt zij graag over de bestemming: de Roma-kinderen in Glodeni.

Met als resultaat dat we de actuele inhoud van de fooienpot op 13 juli op onze rekening konden storten: € 188,35.

Wellicht een leuk idee voor uw bedrijf of praktijk?

Terugblik Wintermarkt IJsseldijkkerk (december 2016)

Terugblik wintermarkt IJsseldijkkerk december 2016

Geen wintermarkt maar… in de aanloop naar kerst: samen eten, samen delen en samen zingen! De markt is voorbij. Het was weer een feest en de opbrengst was super.

Kerkkoor Krimpen, bedankt! Allen die hebben meegewerkt om dit succes te behalen, bedankt! Zonder uw hulp was het niet gelukt.

» Lees meer op de website van de IJsseldijkkerk

Minimarkt IJsseldijkkerk (vrijdag 9 december 2016)

Ook deze winter worden er weer mooie kerstspullen en tweedehands boeken verkocht voor de kinderen in Glodeni. De IJsseldijkkerk heeft ook nog andere verrassingen: van samen zingen met een echt koor tot het winnen van leuke prijzen.

Stichting Roma - Kerstposter IJsseldijkkerk 2016 - Opbrengst voor kleuterschool in Glodeni, Roemenië

Het belooft een prachtige, sfeervolle avond te worden. Van harte aanbevolen!

Wanneer?
Vrijdag 9 december 2016 van 17.00 tot ca. 21.00 uur

Waar?
IJsseldijkkerk
IJsseldijk 232, Krimpen a/d IJssel

Meer info:
In de aanloop naar Kerst

Wintermarkt IJsseldijkkerk (november 2015)

Op vrijdag 27 november was er weer een traditionele wintermarkt van de IJsseldijkkerk in Krimpen a/d IJssel. Door de inzet van veel vrijwilligers werd een mooi resultaat verwezenlijkt.

De opbrengst werd deze keer gedeeld met de Molukse Kerk in Krimpen a/d IJssel.

Stichting Steun Roma Roemenië

Poldermeesterhof 12