Kozijnenproject (april 2015)

april 2015  |  Acties, Bestuur, Nieuws, Projecten

In april vertrokken 4 vrijwilligers naar Glodeni om o.a. de kozijnen te vervangen in de kleuterschool. Dat reparatie nodig was bleek bij een vorig bezoek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAd Burger en Joop de Heer vertrokken met de transportbus van Cees Spek, geladen met de in Nederland gemaakte kozijnen, richting Roemenië. Cees zelf en Leo Krijgsman gingen een paar dagen later per vliegtuig.

Ter plekke werden snel en vakkundig de oude kozijnen verwijderd en de nieuwe met een kleine aanpassing erin gezet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ook de goten moesten vernieuwd worden. Hierbij lieten de lokale medewerkers zich niet onbetuigd. Enkele ringen van de waterput, inclusief deksel, moesten ook vernieuwd worden. De toegangstrap moest vernieuwd worden omdat hij niet te repareren was. Vakkundig werd eerst een bekisting gemaakt en daarna het beton gestort. Na het uitharden werd de bekisting weggehaald en zie daar: een prachtige trap. Er kan nu zonder problemen hiervan gebruik gemaakt worden om naar de school te gaan. Als je naar de trap kijkt, moeten we denken aan het werk dat wordt gedaan voor de kinderen in Roemenië. Werk dat gesteund wordt door onze stichting. Trede voor trede een stapje verder, daar blijven we voor gaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Met een gezamenlijk etentje werden de werkzaamheden geëvolueerd. Dankbaar en blij keerden de vrijwilligers weer naar Nederland.