Bezoek aan Roemenië door Guido en Henri (november 2011)

november 2011  |  Reisverslagen

Begin november hebben we een kort bezoek gebracht aan ‘ons nieuwe dorp’ Glodeni.
We hadden gehoopt dat de grond was aangekocht maar dat was nog niet het geval. Men is wel 5 maal bij de notaris geweest, maar nu is het dan ook rond. Het is nu zaak om de nodige (bouw)vergunningen aan te vragen. Ook is ons een huis te koop aangeboden voor ongeveer € 5000. Op zich een interessant gebouw om kleuterwerk in te starten. We kijken of dit wel snel eigendom kan worden.

We zijn in gesprek geweest met een architect, de burgemeester en andere netwerkers. We hopen ons doel snel te bereiken want er lopen tientallen kinderen rond die hier gebruik van zouden kunnen maken. Aan ons zal het niet liggen. Nu zijn de Roemeense autoriteiten weer aan zet.
We zijn benieuwd.