Bezoek aan Roemenië door Guido en Henri (november 2011)

closeDit bericht heeft te maken met ons vorige project in het dorp Cotus. Op dit moment concentreert Stichting Steun Roma Roemenië zich op het ondersteunen van Roma-kinderen in de wijk Serbia in het dorp Glodeni. Bij recentere acties of op de pagina Projecten leest u meer over ons huidige werk.

Begin november hebben we een kort bezoek gebracht aan ‘ons nieuwe dorp’ Glodeni.
We hadden gehoopt dat de grond was aangekocht maar dat was nog niet het geval. Men is wel 5 maal bij de notaris geweest, maar nu is het dan ook rond. Het is nu zaak om de nodige (bouw)vergunningen aan te vragen. Ook is ons een huis te koop aangeboden voor ongeveer € 5000. Op zich een interessant gebouw om kleuterwerk in te starten. We kijken of dit wel snel eigendom kan worden.

We zijn in gesprek geweest met een architect, de burgemeester en andere netwerkers. We hopen ons doel snel te bereiken want er lopen tientallen kinderen rond die hier gebruik van zouden kunnen maken. Aan ons zal het niet liggen. Nu zijn de Roemeense autoriteiten weer aan zet.
We zijn benieuwd.

Op dit bericht kan niet meer gereageerd worden.