Wintermarkt Krimpen (november 2010)

Op 26 november was het dan eindelijk zover. De hele week was er al hard gewerkt en het zag er ook prachtig uit. Het leken net winkeltjes. Vanaf half 5 stonden er mensen voor het hek en toen om 5 uur de deur open ging was het in één run naar boven, naar de achterzaal of naar de kerk, afhankelijk van waar de bezoeker voor kwam. De catering stond klaar om een ieder die wensen had te bedienen en in de witte tent werden de eerste loempia’s en pannenkoeken gebakken. Gelukkig was er verwarming in de tent want zonder was te koud, hoewel als de verwarming aan was dan werd het al snel echt warm.

Er werd gehandeld in brocante, glas en servies, gegeten en gedronken en de sfeer was bijzonder goed. De pepernoten, kaarten, jam en cake vlogen over de toonbank, net als de boeken (zowel nieuw als tweedehands), de kaarsen en de vogelvoederhuisjes (deze werden verkocht door bestuursleden van de Stichting Steun Roma Roemenië), het speelgoed en de kerstspullen. De soep, thee, koffie en glühwein hadden goede aftrek. Maar aan alles komt een eind en toen het negen uur was en de opbrengst werd geteld werd duidelijk dat de wintermarkt voor het project in Cotus € 2.900,- had opgebracht! Een mooi bedrag waar we blij van worden. Bedankt iedereen die op welke manier dan ook hieraan een bijdrage heeft geleverd.

Een bijzonder woord van dank voor al de werkers voor en achter de schermen:
BEDANKT!
Namens de commissie zomer- en wintermarkt,

Ciska de Ligt