Boekenmarkt op de Crimpenhof (november 2009)

Het was weer zo ver, zaterdag 28 november 07.45 uur. De auto was volgeladen met boeken en in een druilerig regentje reden we naar de Crimpenhof voor de laatste boekenmarkt in 2009.
Het is altijd weer een flinke klus om de ‘gekregen‘ boeken te sorteren en te rubriceren (soort bij soort). Mijn eisen zijn hoog want ik ben niet de enige die boeken in de verkoop aanbiedt. Zo’n 20 boekhandelaren, verspreid over een deel van de Crimpenhof, proberen hun waar aan de man te brengen.

Na ongeveer anderhalf uur heb ik mijn boeken uitgestald en mijn tafels zien er weer aantrekkelijk uit. En nu maar wachten of de kopers ook komen.
De drukte viel niet tegen en er werd al snel gehandeld. De opbrengst is ook deze keer voor de Roma-gezinnen in Cotus (Roemenië). En dan aan het eind van de dag het restant weer inpakken en inladen.

Thuisgekomen komt het spannendste deel van de verkoop. Wat heeft het opgebracht?
Na telling € 650, -. Een prachtig bedrag.
Bedankt aan een ieder die een of meer boeken ‘afnam’.

Simon de Ligt, Krimpen aan den IJssel

2 reacties

1. Simon de Ligt? Toch niet Siem uit de Reinestraat in Maassluis?

Cees de Groot

2. Ja, dus wel.