Opknappen huisjes (september 2009)

Wat hebben we ernaar uitgekeken: de Roma in Cotus zouden dit jaar een betonvloeren in hun huisjes krijgen. Stichting In de Vrijheid zou dit helemaal zelf verzorgen, en in september was het dan eindelijk zover!

Wilt u meer weten over deze stichting, die met ex-verslaafden aan diverse projecten werkt, dan is het zeker de moeite waard om hun site te bezoeken en te lezen wat ze allemaal doen – in Nederland maar ook daar buiten. De huisjes in Cotus zouden ze dit jaar voorzien van een betonnen vloer.

Onder leiding van Peter Vos kregen 46 kamertjes een betonvloer. Met betrekkelijk weinig mensen is een zware klus geklaard. We zijn bijzonder dankbaar dat Peter Vos en z’n team zich zo hebben ingezet: echte kanjers!

De rollen zeil die wij van een firma hadden gekregen konden nu goed gebruikt worden. Wat een geweldige verbetering voor de mensen dat zij nu op droge vloeren kunnen wonen.

Langzaam maar zeker, met kleine stapjes, wordt de woonomgeving voor de Roma verbeterd.

46 kamertjes hebben vanaf deze winter een stevige, droge betonnen vloer met zeil.