Zomermarkt in Krimpen a/d IJssel (juli 2009)

juli 2009  |  Acties

De IJsseldijkkerk te Krimpen a/d IJssel had besloten dat de opbrengst van de zomermarkt dit keer voor de Stichting Steun Roma Roemenië bestemd zou zijn.
Het was een heerlijke zonovergoten dag. Iedereen was in een opperbeste stemming – hoe kan het ook anders met zoveel enthousiaste mensen. We keken onze ogen uit, zo goed was alles georganiseerd. Wat hadden de mensen van de werkgroep Krimpen a/d IJssel veel werk verzet!

kraampje1

Naast een grote ‘rommelmarkt’ werden er prachtige kaarten verkocht en leuke cadeautjes. Olga had heerlijke stroopwafels gebakken. Iedereen zette zijn beste beentje voor. En de kinderen werden natuurlijk ook niet vergeten: leuke spellen als ringen gooien; Raden: Wat Heb Ik In Mijn Handen Zonder Te Kijken Wat Het Is; teveel om op te noemen. Schminken voor groot en klein. Wie wilde dit nu niet? En dan de catering: wat werden de mensen goed verzorgd die achter een kraam stonden. Bravo! Als warme broodjes gingen de handdoeken met een geborduurde naam over de toonbank. De animo was zo groot dat niet alles afgemaakt kon worden.

zeepje

Dan de zeepjes van Adam Balaj. De zeepjes die prachtig gesneden zijn, echte kunststukjes, werden op bestelling verkocht. De eerste bestelling was al meteen voor 60 stuks. In totaal werden er 100 stuks besteld. Er is dus werk aan de winkel voor Cotus.
Ook voor de mandenvlechter komt er werk. De manden en flessen kunnen besteld worden bij de stichting.
En natuurlijk vergeten we het rad van avontuur niet. Het was een echt avontuur, van banaan, kaarsen tot fiets en een broodbakmachine en alles wat daar tussenin zit werd verkocht. Leo deed dit niet voor het eerst, dat kon je zien.

Met veel liefde is door veel mensen gewerkt aan het slagen van deze dag. Een grote verrassing was het muziekkorps dat zelfs twee keer belangeloos iets voor de mensen speelde.

muziekkorps

Resultaat:
De opbrengst bedroeg ruim 3500 euro!