Verkoop gouden doosjes op basisscholen (2007)

De verkoop van gouden doosjes voor de 70 gezinnen in het Roemeense Cotus is een groot succes geworden. Leerlingen van de basisscholen De Kleine Wereld, De Torenvalk en De Kinderarcke hebben ontzettend hard gewerkt om zoveel mogelijk doosjes aan de man te brengen. In hun enthousiasme bleef de verkoop niet helemaal binnen de familiekring. De bestuursleden moesten dan ook soms dagelijks de scholen bevoorraden met nieuwe doosjes.
Uiteindelijk kwam de eindstand op 1232 doosjes. Groep 6 van De Kleine Wereld in Leimuiden verkocht er per leerling maar liefst 27 en wint daarmee de klassenprijs. Zij mogen in 2008 met de hele klas een bezoek brengen aan Vogelpark Avifauna. Hansje Herfst, vrijwilliger bij Avifauna en bestuurslid van de stichting, zal ze daar rondleiden en wetenswaardige details over de vogels vertellen. Samina Afi won de dinerbon van restaurant Intenz in Rijnsaterwoude.

Met de opbrengst heeft de stichting in Cotus voedsel ingekocht en uitgedeeld. Juist rond kerst is het belangrijk dat ook zij die het zoveel minder hebben dan wij, iets extra’s krijgen. Er wordt geen geld gegeven maar alleen voedsel zoals meel, olie, boter en suiker.