Kerstmarkt in Leimuiden (december 2006)

Het begin van de kerstmarkt in Leimuiden was zaterdagmiddag 16 december niet veelbelovend: een donkergrijze lucht en tijdens het opbouwen van de kraam begon het te regenen. De weersvoorspellingen waren goed en dus had de organisatie besloten toch buiten te blijven. Gelukkig kregen zij gelijk en toen de kraam eenmaal klaar was en de eerste bezoekers langskwamen, werd en bleef het droog.
Met meer dan 40 kramen, vuurkorven, overal lichtjes en kerstmuziek uit de speakers, was er een echte kerstambiance. Dat heeft onze kraam ook geweten. Dankzij onze gratis lekkernijen stopten de mensen voor de kraam en speelden daarna het bingospel of zochten iets uit op de bric-en-brac tafel. Ook de nieuwe klompschoenen vonden gretig aftrek. Tot een uur of zes moesten onze vier bestuursleden hard werken om iedereen te woord te kunnen staan, het spel te laten spelen of iets uit te leggen over het doel van de stichting. De grote belangstelling werkte motiverend hoewel we tegen half zeven ’s avonds onze benen goed voelden.

Resultaat:
De volgende dag meldde onze penningmeester dat de netto opbrengst van de kerstmarkt voor onze stichting 560 euro was. Daarmee konden we de Roma in deze voor hen koude dagen voorzien van een voedselpakket om de ergste nood te lenigen.