Paasproject bloembollenverkoop (april 2005)

closeDit bericht heeft te maken met ons vorige project in het dorp Cotus. Op dit moment concentreert Stichting Steun Roma Roemenië zich op het ondersteunen van Roma-kinderen in de wijk Serbia in het dorp Glodeni. Bij recentere acties of op de pagina Projecten leest u meer over ons huidige werk.

In de 40-dagentijd voor Pasen verkochten de kinderen van de kindernevendienst van de Gereformeerde kerk in Woubrugge bloembollen. Via foto’s, verhalen en een diaprogramma van voorzitter Guido van Iperen werd iedereen – na de kerkdienst, dus ook voor de volwassenen – op de hoogte gebracht van ons werk. En niet tevergeefs: de actie bracht een bedrag van vele honderden euro’s op. Guido besteedde dit geld tijdens de reis naar Cotus die hij hierna maakte.

Resultaat:
Alle kinderen op school kregen een rugzak met daarin een handdoek en diverse andere toiletartikelen. De stichting had namelijk al een douche op de school laten bouwen. Nu konden de kinderen daar regelmatig gebruik van maken. Dit om hun hygiënische toestand te verbeteren. In hun armoedige woning thuis is namelijk geen stromend water aanwezig.

Op dit bericht kan niet meer gereageerd worden.